Tuesday, November 29, 2011

SCAM UPGRADE OPERATIONS

MORE ISLAMIC AND LOCAL FLAVOUR!!!

1st email:
fromHasnah binti chik hasnah110@msn.com
reply-tohasnahbintichik@yahoo.com
to
dateMon, Nov 7, 2011 at 5:25 PM
subjectAssalamualaikum
mailed-bymsn.com

Salam dear

I'm Hasnah Binti Chik from Terengganu but presently working in London as Marketing Officer in a gems processing company in London,i will like to introduce to you this business opportunity,I need your urgent assistance which will also be benefiting to you in terms of co-operation.

I am contacting you because I don’t want to lose this opportunity in my company now and also in future,first of all,i want you to be the supplier (agent) to the company where I work so that both of us can take advantage of this business opportunity in the company now.

My company needs this product called (BYSSOLITE LIQUID) Byssolite Liquid is a new scientific chemical fluid substance, its of lubricant, mainly used in the gemological laboratory for the purification of diamonds clarity treatment, it penetrate deep into diamond and vapourizes out black inclusion in diamonds and other precious stones.

The original supplier of this product is in Malaysia but the former supplier of this product to our company directly had an accident and died in UK, he was the marketing manager and since he got this accident the monopoly has been broken. Any person now can supply and merge into partnership with the company presently and this is the reason why I’m writing you seeking for your assistance,I just want you to act as an intermediary agent to stand the gap between the (sellers of the product and the buyers)

This is a big business which will be of a good dividends to both of us,I only need your co-operation to make these business successful,I will give you more information about this if you are willing to stand as the agent to supply my company this product.

Firstly, I will like to secure a supply contract deal for you as a supplier to the company where i work. Based on percentage, originally the actual purchasing price of this product by the company per Carton is 4,300.00usd while in (Malaysia ) the local selling price is 2,300.00usd and my company needs not less than 200 Cartons. The reason why I want you to be our agent is to be the link connecting the local seller in Malaysia directly to the buying company then the profit margin will be shared by both of us 50% to you while 50% to me.
Your major assistance for me is just for you to talk to my manager that you can supply this product to my company and also go into details in terms of price and mode of payment then we can pick up from that point.

Try and get back to me as soon as you receive my email,so that i can give you the local seller's contact in Malaysia,so that you can call her to ask if she have this product in stock now to supply to you before i will inform my company director about you and my company director will contact you and start making an arrangement for our purchasing manager to fly down to Malaysia and purchase this product from you and also pay you cash through bank there in Malaysia

Regards
Hasnah

===============================================

2nd email:
fromAZALINA BT HARUN azalina_bt_.harun204@msn.com
reply-toazalinabtharun@ymail.com
to
dateWed, Nov 23, 2011 at 11:18 PM
subjectAssalamualaikum
mailed-bymsn.com
Salam,
Saya AZALINA BT HARUN, saya bekerja sebagai Marketing Officer di sebuah syarikat pemprosesan batu mulia di UK.di sini Saya ingin memperkenalkan kepada encik peluang perniagaan yang besar kenuntungannya,saya memerlukan bantuan encik dan kerjasama encik untuk memajukan perniagaan ini.saya menghubungi encik kerana saya tidak ingin kehilangan rakan kongsi saya di dalam perniagaan ini.saya tahu bahawa saya dan encik akan mendapatkan feadah yang baik daripada perniagaan ini di masa akan datang. Sekarang saya hanya ingin encik menjadi pembekal (agent) kepada syarikat saya bekerja dan encik boleh mendapat keuntungan daripada peluang perniagaan ini . Syarikat saya memerlukan sebuah produk yang disebut (CUSTIC ETHAY FLUDE). Para custic ethay flude adalah cecair kimia saintifik bar substansi, sejenis pelincir, terutama digunakan di makmal untuk gemological pemurnian merawat atau menerangkan,memasuki ke dalam berlian dan mengewap keluar kotoran di dalam berlian dan batu-batu berharga sepertinya.

Pembekal asal produk ini adalah di (Malaysia) sehingga lah pembekal produk langsung syarikat KAMI INI mengalami kemalangan di sini {uk} ,dia adalah pengurus pemasaran dan sejak dia kemalangan monopoli ini telah tergendala.saya hanya ingin encik menjadi agen di antara penjual dan pembeli .Ini adalah perniagaan besar untuk saya dan encik dan akan mendapat keuntungan besar.saya hanya memerlukan kerjasama untuk menjadikan perniagaan ini berjaya.Saya akan memberi anda maklumat lebih lanjut tentang hal ini jika anda bersedia untuk menjadi sebagai agen untuk membekalkan produk ke syarikat kami.
Pertama, saya akan perkenalkan anda pembekal (agent)kepada syarikat saya nanti. Mengikut peratusan, awalnya harga beli yang sebenarnya produk tersebut oleh syarikat per Carton adalah 4,000.00 USD, sedangkan di (Malaysia) harga jual tempatan adalah 2,100.00 USD dan syarikat saya memerlukan tidak kurang daripada 200 Cartons.

Saya ingin encik menjadi agen link kami yang menghubungkan penjual tempatan di Malaysia secaralangsung kepada syarikat membeli maka margin keuntungan akan digunakan bersama berdua 50% untuk encik, sementara 50% kepada saya.sekiranya encik dapat membantu saya mengurus perniagaan jual beli produk ini saya amat berterima kasih.kemudian saya akan membincangkan pekara ini bersama pengurus syarikat saya. saya yakin dan percaya encik boleh menyediakan produk ini kepada syarikat.di sini juga saya memfailkan butiran dari segi harga dan cara bayaran maka kita boleh mengambil daripada permulaan perniagaan ini. encik saya mengharap agar encik dapat membalas email saya ini secepat mungkin, agar saya dapat mengemailkan number telephone penjual di malaysia gar encik dapat menghubungi penjual untuk bertanya sama ada penjual tersebut masih mempunyai stock untuk di bekalkan kepada encik.sebelum syarikat kami akan menghantar pengurus pembelian pergi ke Malaysia untuk membeli produk dari encik secara tunai.Terima kasih atas kerjasama encik,saya mengharap dan menunggu balasan email daripada encik.
Wassalam...

Be Carefull....

No comments: