Saturday, April 4, 2009

KiSS!!!

Satu perkataan yg melambangkan kasih sayang..kdg2 melambangkan kedurjanaan...tp yg dimaksudkan adalah kiss kasih sayang..pernahkah anda mencium ibubapa anda?sebut psl ni,aku ada terbaca satu kajian beberapa ketika dulu,masa aku muda2 lg yg menurut kajian,biasanya anak2 kurang mencium ibubapa mereka...biasanya jarang sgt yg mencium pipi atau dahi mereka...biasanya mereka hanya mencium dahi ibubapa mereka semasa mereka sudah tiada lg...iaitu semasa kain kafan ingin membalut jasad ibubapa dan menutup muka org yg kita sayangi..disaat itu barulah anak2 tergerak untuk mencium dahi ibubapa yg terbujur kaku dan sejuk itu..tiada lg terasa kehangatan kasih sayang dan tiada ciuman balasan dari ibubapa yg kita sayang...bila aku terbaca artikel itu,aku mula merasa takut dan berfikir betapa ruginya jika aku hanya dpt merasa ciuman yg kaku dari ibubapaku...bermula dari hari itu,aku mula mempraktikkan mencium pipi ibubapaku setiap kali aku ingin berpisah dgn mereka..aku takut ciuman itu adalah ciuman hangat yg terakhir aku rasakan...mungkin antara kita masih bernasib baik kerana mempunyai ibubapa lg..dan mungkin ada kawan2 kita yg cemburu kerana mereka sudah tidak dpt merasai ciuman hangat dr ibubapa yg sudah tiada..jadi,kepada sesiapa yg masih mempunyai ibubapa,sayangilah dan hargailah ibubapa anda...Pastikan anda dpt mencium ibubapa anda yg hangat n penuh kasih sayang dan jangan pula anda mencium ibubapa anda yg sejuk n kaku..ia ibarat anda mencium peti sejuk atau kaki meja...kalau xpercaya,bolehlah mencuba mencium peti sejuk..apa yg anda rasa agaknya...fikir2kan la dan selamat beramal(*pinjam ayat sorg pakar motivasi)...

No comments: